7 Οκτ 2010

ΝΥΧΤΑ ΗΝΙΟΧΟΣ



ΝΥΧΤΑ ΗΝΙΟΧΟΣ

Στη διχάλα της σιωπής
πνιγμένη επιθυμία φυγής
το τελευταίο σφύριγμα της αμαξοστοιχίας
που δεν έφτασε στο τέρμα.
Και μείναμε στην αποβάθρα
προσμένοντας
με τις βαλίτσες γεμάτες
τριμμένα πανωφόρια... τα όνειρα μας
τις νύχτες που η πόλη πουλιέται
σαν πόρνη πολυτελείας
σε σοκάκια σκοτεινά και άδεια,
ενώ οι ποιητές στων στίχων
τη σκακιέρα παίζουν την ψυχή τους,
με λόγια φιλήδονα και λάγνα
στον έρωτα ποιος θα κερδίσει.
Και η νύχτα, σαν άλλος ηνίοχος,
έχοντας τα μάτια κλειστά
με ένα κόκκινο της φωτιάς μαντίλι
στο χρώμα της καρδιάς
αιώνες τώρα κρατά τα ηνία,
κάτω από το φεγγάρι,
φυλακίζοντας το χλιμίντρισμα
που ξυπνά ο έρωτας.

Βάσω Μπρατάκη
Από τη συλλογή "Νύχτα Ηνίοχος" (2010)

4 σχόλια:

Γιόλα Αργυροπούλου - Παπαδοπούλου είπε...

Δεν είναι η πρώτη φορά που διαβάζω ποίημα της Βάσως. Ήδη γνωρίζω αρκετά ποιήματά της, τα οποία και έχω σχολιάσει...
Η "Νύχτα ηνίοχος" αποτελεί λοιπόν ένα ακόμη δείγμα της ποιητικής δεξιοτεχνίας της Βάσως, μ' αυτή την υπέροχη γραφή, που διατυπώνει με συναρπαστικό τρόπο και τα διανοήματά της και την ευαισθησία της.
Υπογράμμισα τις φράσεις "τριμμένα πανωφόρια...", "... οι ποιητές στων στίχων / τη σκακιέρα παίζουν την ψυχή τους," και φυσικά αυτή την εκπληκτική προσωποποίηση της νύχτας με "ηνίοχο", το "κόκκινο της φωτιάς μαντίλι", την εικόνα του ηνίοχου που κρατά τα ηνία, την ατελεύτητη διάρκεια "αιώνες τώρα" και τον υποβλητικότατο χώρο (κάτω από το φεγγάρι).
Το καταληκτικό δίστιχο κυριολεκτικά εξαιρετικό, ιδιαίτερα με την επιλογή της λ. "χλιμίντρισμα".
Βάσω, συγχαρητήρια!

Ανδρέας Καρακόκκινος είπε...

Ευχαριστώ τη Βάσω Μπρατάκη που μου έστειλε την ποιητική της συλλογή
"Νύχτα Ηνίοχος" και είχα την ευκαιρία να διαβάσω τα όμορφα ποιήματα της.

Ανδρέας Καρακόκκινος είπε...

Γιόλα μου, όταν έγραφα το σχόλιο δεν είχα δει το δικό σου.
Πραγματικά η Βάσω γράφει πολύ καλά και μου άρεσε η συλλογή της.
Θα αναρτήσω κι άλλα.

Vaso Mprataki είπε...

Αγαπητέ μου Ανδρέα

Σε ευχαριστώ και εγώ από καρδιάς όχι μόνο για την τιμή που μου έκανες με το αναρτήσεις ένα από τα πιο αγαπημένα ποιήματα μου στο αξιόλογο ιστολόγιο σου αλλά και για την αγάπη που βγάζεις για την ποίηση μου ...
Χαίρομαι ιδιαίτερα που διάβασες το βιβλίο μου και ακόμα περισσότερο που σου άρεσε!!!

Αγαπητή μου Γιολάντα

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τα θερμά σου λόγια ...αλλά και γιατί στάθηκες εκεί που ήθελα να σταθεί του μάτι του αναγνώστη ...

Την καλησπέρα μου ... και στους δυο
με τα φιλιά μου !!!